søndag 16. januar 2011

Endelig!

Natt til onsdag 5. januar, begynte startskuddet til fødselen til lille Rikke. Kl var rundt 4 da jeg kjente de første riene, heldigvis visste jeg ikke da hvor lenge det skulle gå før vi hadde lille Rikke i armene. Riene kom med en halvtimes mellomrom hele onsdagen. Petter tok seg fri fra jobb, tilfelle det plutselig skulle forandre seg. Kl fem, begynte riene å komme hvert 10 min, men var ikke veldig vonde. Men da kl nærmet seg 8 på kvelden, ble de verre og kom med 5 min i mellom. Da ringte vi føden og vi fikk komme til undersøklese. Men jeg hadde ikke noe mer en skuffende 1cm åpning, og ble sent hjem igjen. Da mistet jeg motet litt, og riene ble enda vondere!! Det verste var at jeg måtte gå på enda en natt uten å vite og med dumme smerter! Men kl halv ett natt til torsdag, klarte jeg ikke mer. Riene kom med 3 min mellomrom og jeg hadde 3-4 cm da de sjekket meg. Jeg var endelig i fødsel. Jeg fikk plassert meg i et badekar og der ble jeg sittende i to timer! Det var kjempe deilig. Jeg anbefaler alle å prøve badekar:) Rundt kl halv 5  måtte jeg opp, da klarte jeg ikke smertene og ville ha lystgass. Herlige lystgass!! Når man ikke har drukket vin på over 9 mnd, er lystgass en herlig rus;)
Etter veldig lite søvn og laaang latensfase, begynte jeg nå å bli veldig sliten. Så jeg fikk epidural for å få en liten pause. Men det ble ikke lange pausen, for bare et kvarter etter epiduralen ble satt, begynte pressriene og Rikke ville ut!! Og kl 06.07 kom Rikke til verden den 6. januar 2011:) Hun var ei stor og flott jente på 3765g og hele 53 cm lang! Ikke rart det var vondt å få henne ut:)

 Nå har vi allerde rukket å være hjemme en uke allerede. Og det går så fiint med oss. Alt er så mye enklere og bedre nå enn den første tiden med Hedda. Det er nok fordi man har mer erfaring og ikke er så nervøs for alt. Vi reiste hjem fra sykehuset allerede 2 dagen, og det angrer jeg ikke på. Rikke er kjempe snill og Hedda er også veldig snill. Selv om det ikke bare har vært stas å få lillesøster i hus, så har hun vært veldig flink med Rikke. Og jeg føler meg så heldig som har to nydelige, snille og fantastiske jenter. Petter har også vært enestående med Hedda. Så skal nok takke han for at det har gått så bra som det har gjort:)
Den herlige lille famililen min er nå komplett:) <3

 Ha fortsatt en fin helg <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar