fredag 21. januar 2011

Ammetåka!

Nå om dagen, befinner jeg meg i den tykke ammetåka. Der hvor alt dreier seg om søvn, hvor mange timer det er siden siste amming, hvor mange bæsjebleier det er i døgnet og om det er varmt eller kaldt nok i huset.En veldig slitsom tid, men også en kjempe koselig tid:) Og denne gangen klarer jeg å nyte den mye mer enn forrige gang. Kanskje fordi jeg vet den går over, kanskje fordi jeg er mer avslappet til det.. Ikke vet jeg, men det har skjedd en helomvending med tolmodigheten min også! Og det er ihvertfall positivt!! Der hvor jeg før ble oppgitt og sint, synes jeg nå synd på den lille jenta som faktisk har vondt i magen. (Og ikke som jeg tror gråter med vilje, kun for å plage meg..)Kanskje jeg også har mer tolmodighet med det fordi jeg vet HELT sikkert at dette er den siste ungen jeg kommer til å få, og må passe på å nyte det fullt ut når jeg kan:)Men uansett hvor mye jeg koser meg nå, må jeg innrømme at jeg gleder meg til Rikke blir litt større! Jeg gleder meg kjempe masse til å få det første smilet, høre de første plundrelydene og rett og slett få kontakt med det lille vesenet. Lære det å kjenne. 
Heldigvis har hver alder sin sjarm, og det er alltid store ting å glede seg til!:)

Hedda er en kjempe flink storesøster, som hjelper mamma med å få Rikke til å rape, skifte bleie og hysje på henne når hun skriker. Jeg synes det har gått over all forventning. Selv om det har vært litt sjalusi, har det på ingen måter vært over det normale. Tror jeg også hadde reagert , hvis jeg i tre år hadde fått all oppmerksomhet, så plutselig kommer det en bitteliten bylt som krever så mye! Må nok innrømme at jeg har hatt litt dårlig samvittighet ovenfor Hedda. Fra å være mye med henne til at jeg stadig må si: " Rikke skal bare spise først, Rikke må bare skifte bleie først, ovs". Men jeg prøver så godt jeg kan å bruke den tiden Rikke sover til å være med Hedda. Og jeg synes at alt går seg til, sakte men sikkert. En ting er iallefall sikkert, at barn har veldig lett for å tilpasse seg. De er mye flinkere enn oss voksene. 

Nei, nå får jeg prøve å komme meg ut på trilletur i den nydelige været:)
Ha en fin helg.

2 kommentarer:

  1. Så godt å høre at det går bedre denne gangen Hilde,gleder meg sånn til å komme på besøk!!!Og så bra Hedda hjelper til,heldig du Hilde =)

    SvarSlett
  2. Så godt å høre :-) Til tross for lite søvn og det som hører med med små i huset, nyt tiden så godt dere kan, den går jo så altfor fort!! Men det vet jo du alt om som har vært gjennom dette en gang før :-) Stor klem til liten og stor!! :-) *Gla' i dere!*

    SvarSlett