tirsdag 30. november 2010

Denne helgen har programmet vært fullbooket, og det er først nå en høygravid meg har kommet til hektene igjen;) Men for en knakande fin helg jeg har hatt. På lørdag hadde Petter fri og vi dro på bading i røverdalen med Hedda.,som fikk sitt første par dykkebriller (veldig stolt). Så var det julemesse i fjellhallen, så vi måtte jo en tur innom der også. Fikk litt julestemning og fikk kjøpt en julgave også:)
   På kvelden bar det av gårde på julebord med jobben. Det var DEILIG julemat og FINE, festestemte damer:) Må innrømme at det stikker litt ekstra å være gravid på sånne tilsetninger. Men jeg fikk iallefall spist godt av maten i år, siden jeg ikke drakk så mye til;) (hehe..) Kvelden endte i 12 tiden for meg, men varte nok i de sene timer for mange andre. Var veldig koselig å være sosial med jentene igjen!! En flott gjeng.
   På søndag var det duket for Hedda sitt 2. bursdagselskap med barna til alle våre venner. Kjempe koselig å samles alle sammen. Siden vi i denne vennegjengen bare klarer å produsere jenter, ble det et skikkelig prinsesse selskap:) Noe Hedda stusset litt over, siden hun er vant til alle fetterne sine. Skulle det ikke komme noen gutter?? Petter måtte betrygge  at alle pappaene var gutter, og da var det greit;) Hun starter tidlig:) Hedda var super fornøyd med dagen. Hun har nesten blitt litt for vant til pakker nå, så hun sier ikke takk engang lenger. Også er det bare to dager pause, før det braker løs med adventspakker hver dag. Så er det julaften. Stakkars, hun kommer til å få abstinesnser og falle rett i bakken når jula er over. Men det drypper vel kanskje litt på storesøster, når lillesøster ser dagens lys også:)
På søndagskvelden dro vi på julegateåpning i byn. Det var bitende kaldt og veldig masse mennesker. Hedda var sliten og det var mamma også, så vi kunne nok spart oss den turen. Men Hedda fikk godteri av nissen og jula kunne starte:) Resten av kvelden lå jeg helt flat med kjempe vond rygg!! All rydding av selskapet lot jeg stå til mandag og Petter tok seg av Hedda:)

I dag er det 19 minus grader her , og jeg har ingen andre planer enn å fyre, fyre, fyre!! Og pakke inn de siste gavene til Heddas kalender. Også får jeg ikke helt bestemt meg om jeg skal pynte skikkelig til jul ennå, eller om jeg skal vente. Er redd jeg skal "bruke" opp julestemningen hvis jeg begynner for tidlig.  Så jeg tror nok jeg drøyer det iallefall en uke til. Men jeg har iallefall kommet helt i mål med alle julegavene!!:) Og det er delig.Bakingen skal jeg ta utover uka nå. Man vet jo aldri når Rikke bestemmer seg for å ville ut, så det er godt å være ferdig med det man kan. Jeg er nemlig nesten helt sikker på at Rikke kommer før termin. Magen har synket kraftig ned den siste uka og jeg bare føler det på meg at det skjer før. Jeg tipper den 29.desember. Noen som vil tippe noe annet?? Morro å se hvem som kommer nærmest.
Ha en fin dag:)
 

1 kommentar:

  1. Hei Hilde!
    Det hørtes ut som en koselig familiehelg ;-)
    Takk for at vi fikk være med å feire Hedda-snuppelura!
    NB! Du har lov til å legge beina høyt, og overse ting som må gjøres nå!! :-)
    Ses vel snart, nyssgjerrigper ;-) Ringer deg og avtaler om litt, jeg!
    Stor klem ;-)
    (Jeg er også overbevist at Rikke vil komme ut før enn forventet!! Kanskje den 26.?!)

    SvarSlett