mandag 1. november 2010

Halloween.

Denne "høytiden" har mange delte meninger.. Om hvorfor vi feirer den, hvordan vi feirer den og om vi i det hele tatt burde feire den. Jeg for min del, synes det er et lite artig avbrekk i den ellers grå og kjedelige hverdagen. Hadde det ikke vært for min enorme mage, hadde jeg gjerne ville dratt på halloween fest i fullt utstyr. Siden jeg ELSKER å kle meg ut:) 
Men i år fikk vi nøye oss med å være hjemme og dele ut godteri til små hekser og spøkelser. Jeg kan skjønne at noen er skeptiske til denne tradisjonen og at noen synes det er utrivelig. Men å kalle det griskhet og umoralsk, er vel å dra den litt langt..?
Har man små barn i huset, som synes dette er skummelt, så burde kanskje ikke de små barna være med å åpne døra?? man kan også slå av lysene og la være å åpne. Det er ikke mange små unger som tør å kaste egg på husene. Men det skader vel ingen å gi de litt godteri heller.. 
Det eneste jeg synes er trist er at vi kun har adoptert de "skumle" kostymene. I USA bruker de all slags kostymer. Ikke bare hekser og troll. Det er jo så mye artig og koselig å kle seg ut som også:)
Hedda tok det hele med stor ro, men vi forbredte henne godt på at det kunne komme barn på døra som hadde kledd seg ut. Hun ble skuffa over at det ikke var flere som kom på besøk. 
I år fikk hun kle seg ut som Sunniva her hjemme, så får vi se om jeg synes hun er gammel nok til å gå en liten runde neste år. Håper hun da iallfall blir godt tatt imot av de hun ringer på til. Dette handler tross alt om ungene:) 

Dette er tatt for 3 år siden.

Håper alle hadde en koselig feiring.

2 kommentarer:

  1. Så kult bilde av deg!! :)
    Og en nydelig liten Sunniva! Signerer forøvrig dine Halloweenord ;)

    SvarSlett