onsdag 1. desember 2010

1. DESEMBER




Endelig er det 1. desember. Og man kan begynne med å kose seg med bakst, pakking av julegaver og pynte huset. Jeg har så mye å glede meg til i desember.. Det er 17 dager til bursdagen min, 24 dager til jul, og 34 dager til termin. Og innimellom dette skal jeg også være fadder for min lille niese Linnea, feire bursadger og kose meg med julekalender på tv. En herlig mnd.



                    Tenn lys!

Tenn lys.
Et lys skal brenne for denne lille jord
Den blanke himmel stjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting jan skje. 
Må jord og himmel møtes. 
Et lys er tent for det. 








Julebaksten.



 Idag har jeg bakt det første slaget av de sju jeg har tenkt til å bake. Det ble Serina kaker idag. Veldig lettvint oppskrift og gjort på en, to, tre:) Veldig gode ble de også om jeg får si det selv.  Jeg skal også lage berlinerkranser, brune pinner, risboller, mintstenger, pepperkaker og kokkos makroner.


Hedda åpnet den første luken i kalenderen idag også. Det var veldig lett å få henne til å spise maten sin idag, da hun må det først før hun får pakke. Idag var det såper laget som modellkitt, så du kan forme og lage dine egene såper. Hun skulle visst bade ikveld, fikk jeg beskjed om. 
Jeg har også fått pakket inn de siste julegavene idag. Nå er det bare Petter sine igjen. Er så delig å være ferdig med det før det virekelige handle striden kommer:) 


 Ha en kjempe fin 1. desember alle sammen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar