lørdag 11. desember 2010

Jul i huset.

Nå kunne jeg ikke vente lenger, og bare måtte pynte til jul. Det eneste som mangler nå er juletreet, med DET er for tidlig ennå altså!! Rart hvordan ting forandrer seg med årene. Før var det vanlig å pynte til jul på lille julaften, og treet sparte mamma og pappa helt til julaften. Det var nok for at vi ungene skulle ha noe annet å finne på enn å kjenne på pakker og krangle..men nå virker det ut som de fleste pynter hele huset ferdig til 1. desember. Men så hvier vi den ut igjen fortere enn før også, så da går det vel opp i opp:)  Jeg synes det er fint å ha julen i hele desember, men merker at jeg må bruke litt tid på å venne meg til at det er min nye tradisjon. 
Synes igrunn det er litt vanskelig å lage sine egne tradisjoner når man har fått barn, giftet seg og fått eget hus. For det blir liksom aldri helt det samme uten akkurat de samme tingene vi alltid har gjort. Det er nok derfor vi fortsatt reiser hjem til våre foreldre annen hver jul, fordi vi ikke helt klarer å gi slipp..
Det blir ekstra spesielt i år, for jeg vet at dette blir siste året vi kommer til å reise bort. Med enda en unge, så blir det litt for mye å dra med seg rundt omkring. Så da må vi virkelig stelle istand selv. Så jeg får suge til meg det jeg kan av julestemning i år, for å prøve å gjenskape det til min lille famile neste år. Hvis jeg ikke ligger på sykehuset å føder da... Det ville være en liten strek i regninga...




 I dag har Petter vært på jobb, så jeg og Hedda har klart oss hjemme her alene. Jeg merker at det er litt mer slitsomt nå med den store magen, men vi klarer oss på et vis. Vi har iallefall fått bakt pepperkaker idag. Så nå er det 4. slaget i boks:) Etter bakingen tok vi oss en tur ut i det delige været. Og da var jeg så heldig at nabo jentene kom ut og ville leke med Hedda. Først satte jeg meg på trappa med kaffe og avis, men så kom mora ut og sa jeg bare kunne gå inn å slappe av litt. De skulle se etter Hedda:) Det var veldig deilig. Vi har veldig snille naboer, og Hedda elsker å leke med jentene dems, selv om de er mye eldre enn henne. Sikkert derfor det er ekstra stas:) 


Ha fortsatt en fin helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar