fredag 3. desember 2010

Dritt dag!

Jeg har vært våken i nøyaktig 2 timer og har alt funnet ut at dette er en skikkelig dritt dag!! Om det er hormoner, kulda eller noe annet som gjør det, driter jeg i! Først og fremst våkner jeg til et soverom som holder 12 grader, bare det er nok til å få meg i dårlig humør. Så må vi forte oss, å kle på. Noe som iallefall er en j***** stor utfordring i seg selv om dagen. Prøv å få dratt en strøpebukse over dette berget av en mage. Så må jeg trøkke på meg ull for å holde varmen. Og ull mot en allerede strekt og senistiv hud, er IKKE å anbefale. Man klør seg F*** meg halvt ihjel. Ihvertfall når man får en alt for stram jakke utenpå!!!
Så er det å få i den ungen mat. Man må true med å fjerne både kalendere og andre goder for å få den jenta til å spise, og det er sinnsykt slitsomt når man allerede har en ræva dag. Og når kalenderen endelig kan åpnes, blir hun kjempe skuffa fordi det ikke var dukke oppi der som igår. Bare spenner! Så begynner kranglingen om at hun skal bade NÅ!! 5 min før vi skal til barnehagen, har Hedda bestemt seg for at hun skal bade. Jeg prøver å forklare at vi skal reise snart. Det blir ikke godt mottatt!! Og mitt beger er også iferd med å eksplodere!!! Så skal vi dra.. 
Jeg har nå ett par sko som jeg til nød får dratt på meg, men også de krever intens pusteteknikk og sterke finger muskler. Og når jeg endelig får dem på, er de så tunge at hofta nesten går ut av ledd for vært skritt jeg tar. Skikkelig deilig behandling for bekkenløsning. Og hvis jeg er heldig og trekker inn magen nok, får jeg lukket igjen jakka. Noe som er litt praktisk når det er 20 minus ute! Så skal jeg kjøre bil... Bare såvidt jeg får magen bak rattet og pedalfølelsen forsvinner helt med de enorme skoene. Og her skal jeg prøve å holde fokus på veien og andre bilister mens magen klør, ungen suterer over musikk, kynnerne kommer tett og tempramentet mitt stiger farlig fort! HELDIGVIS kom vi trygt fram, og nå sitter jeg her å spyr ut negatvive setninger. Men jaggu hjelper det!!:) Og nå er det stille i huset, jeg har tatt av både ull og strømpebukse. Tempraturen inne her har steget til 20, og mitt temorament har sunket.. Tror jeg skal sitte helt stille i noen minutter, så skal jeg begynne med helgevasken.Også håper jeg at dagen bare blir bedre og bedre. 
 Håper at alle har en bedre morgen enn meg iallefall:)
 

4 kommentarer:

  1. Slitsomt med slike dager!!
    Nå er det ikke lenge igjen, Hilde! Håper du får en rolig og fin dag - husk og slapp av litt innimellom vaskinga nå da :)

    SvarSlett
  2. Det ble en fin dag tilslutt:) Med venninner som hadde ordnet med babyfest til meg:) Med god mat og gaver. Så jeg er ganske heldig oppi det hele!:)

    SvarSlett
  3. Huffa meg Hilde,høres slitsomt ut!!!Håper du har fått slappet av i helgen og så godt å få sovet lenge da,snart i mål nå <3

    SvarSlett
  4. Hehe..må nå le litt her jeg da..! :) Hang in there:)

    SvarSlett